הצעת חוק הורדת המע"מ • חילוקי דעות בין השרים דרעי לכחלון

איתי גדסי | צילום: יעקב כהן 1 Comment on הצעת חוק הורדת המע"מ • חילוקי דעות בין השרים דרעי לכחלון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המבחן הגדול של שר הפריפריה אריה דרעי הגיע. היום (ראשון) החלה הממשלה לדון בהצעת החוק של דרעי להורדת המע"מ על תחבורה ציבורית, חשמל ומים ל-0% וזאת בכדי לסייע לציבור 'השקופים' כלשונו של דרעי.

למרות האחדות שהפגינו עד כה השרים דרעי וכחלון, התברר כי קיימים חילוקי דעות בין השניים – על גובה הסכום שדורש דרעי למימון תוכניתו – סכום העולה על למעלה ממיליארד שקלים לתכניתו, ואילו באוצר מוכנים לממן 680 מיליון שקלים. הממשלה הסמיכה כעת את השרים דרעי ושר האוצר כחלון להגיע להסכמה בעניין.

הממשלה שצפויה לאשר את הצעת החוק תגרום בודאי לדרעי תחושת ניצחון וזאת בשל עמידתו על הבטחתו עוד מימי הבחירות לסייע לשכבות החלשות ולהוזיל את המע"מ בדברים הבסיסיים.

במידה והממשלה תאשר היום את הצעת החוק – היא תצטרך לעבור בשלוש קריאות במליאת הכנסת, וצפויים עדיין דיונים רבים סביבה בעיקר בשאלה, מי יבטיח שאכן ההוזלה תגיע רק לשכבות החלשות שלהם יש צורך לסייע.

לפני כמה חודשים, עוד בהיותו שר הכלכלה, הנגב והגליל התראיין דרעי ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' ואמר כי "קבענו להוריד את המחירים במים בחשמל ובתחבורה, כי הרי, כל המטרה היא להוזיל את יוקר המחיה לשכבות החלשות ללתת למי שאין לו, כשבמערכת הבחירות הכרזנו שאנחנו רוצים להוריד את המע"מ על מצרי יסד היו כאלה שטענו שמי אמר שבאמת הנזקקים הם אלו שייהנו מהורדת המע"מ, כדוגמת ירקות ופירות שהן מוצרים שלא בפיקוח".

לדבריו של דרעי, "לכן הצטמצמנו למוצרי יסוד שבפיקוח ועשינו חשבון שאת המילארד שקל שייעדו לשכבות החלשות אם אנחנו נוריד את המע"מ למצרי יסוד בפיקוח הבנו שההטבה יוצאת מאוד נמוכה, כי היא תתחלק לכלל האזרחים, ולכן האוצר הציע שורה שלימה של הצעות, למרות שהם מתנגדים להכל, גם לקצבאות הילדים וגם לזקנה, ולי היה חשוב מאוד לקיים את ההבטחות שלנו. ולכן חשבנו והקב"ה נתן לנו רעיון ללכת על חשמל מים ותחבורה ציבורית שזה שלושה דברים הנצרכים לשכבות החלשות".

כמו"כ הסביר דרעי את היעילות שבהורדת המע"מ על תחבורה מים וחשמל, "אם היינו מאשרים מעמ אפס על מוצרי יסוד, אז משפחה הייתה חוסכת 30-40 שח בחודש. כיום, שביטלנו מע"מ על תח"צ ומים וחשמל החיסכון החודשי למשפחה ענייה מגיע ל 150 ש"ח", סיכם דרעי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל הכבוד לדרעי וכחלון. סוף סוף אנשים שחושבים גם על האזרחים ואל רק על עצמם…